Koncertsalen Alsion

Garderobe

På Alsion er der to garderobetilbud. I foyeren er der betalt garderobe med opsyn. I underetagen mellem toiletterne er der fri garderobe på eget ansvar.

Sikkerhed

Teaterforeningen har udarbejdet sikkerhedsanvisninger på Sønderborg Teater og i Koncertsalen Alsion.

Det er bl.a. bestyrelsens medlemmer, der står ved dørene og servicerer publikum sammen med personalet på Alsion. I teaterforeningens sikkerhedsinitiativer indgår Dansk Røde Kors, hvis samaritter er til stede ved samtlige forestillinger. De er klar til at yde førstehjælp, og de har altid en hjertestarter med.

Teaterforeningens forsikringer dækker publikum, fra de ankommer til de forlader spillestedet.

Kørestolsbrugere

Koncertsalen Alsion har også gode forhold. Der er direkte adgang fra foyer til salens indgang A og B, hvor der er plads til kørestole og ledsagere.

To elevatorer fører fra foyeren til handicaptoiletter og restaurant samt indgangen nederst i salen ved scenen.

Teleslyngeanlæg

I Koncertsalen Alsion skal brugere af høreapparater henvende sig til scenemesteren, der fra et kvarter før forestillingens begyndelse opholder sig ved teknikerpulten ved indgang A.

Plan over pladser i salen

Der er mulighed for flere forskellige sceneopstillinger i koncertsalen. Scenen er 20 meter bred og kan variere i dybden.