Lyset over Skagen spiller en ekstra forestilling på Alsion

Sønderborg Teaterforening har totalt udsolgt til forestillingen Lyset over Skagen som opføres i Koncertsalen på Alsion tirsdag 24. september 2019 kl. 19.30. Der er solgt 750 billetter og etableret en venteliste for potentielle billetkøbere.

Til dem er der godt nyt. Det er et lykketræf, at både turneplanen og Koncertsalen ikke har noget i kalenderen mandag 23. september 2019. Teaterforeningen har aftalt med producenten Danske Musicals, at der etableres en ekstra forestilling.

Handlingen foregår på ”Toppen af Danmark” ved det forrige århundredeskifte. I medvind og strid blæst skildres fisker- og kunstnerlivet. Især ægteparret Marie og P.S.Krøyer giver forestillingen et dramatisk drive. Blandt de atten medvirkende skuespillere og de otte musikere finder man bl.a. Silke Biranell, Jesper Lundgaard, Anders Birchow og Joachim Knop.

Sønderborg Teaterforening har for en del år siden vist forestillingen. Også den gang var det på tale at etablere en ekstra forestilling. Her kunne man ikke få tingene til at passe sammen.

Der kan læses mere om forestillingen og bestilles billetter på www.sonderborgteaterforening.dk