Klik på billedet og gå direkte til forestillingen

Generalforsamling i Sønderborg Teaterforening

Sønderborg Teaterforening holder generalforsamling tirsdag den 27. august kl. 19.00 på Hotel Sønderborg Strand. Alle der har købt mindst en billet til sæsonens forestillinger kan deltage i generalforsamlingen.

Som noget nyt er der i år underholdning i forlængelse af generalforsamlingen.

Sanger, skuespiller og entertainer Hans Dueholm synger og underholder med opera, operette, viser og sange. ”Vi har sparet det store operakor væk, så publikum må være klar til at agere kor i flere numre” udtaler Hans Dueholm. ”Humøret er der dog ikke sparet på, og det koster ikke ekstra….” Det bliver en festlig og fornøjelig aften i musikkens og komikkens tegn, og Hans har taget sin pianist gennem 20 år Allan Dahl Hansen med. Der vil blive sunget kendte og elskede sange såsom ”Ja, ja, ja, nu kommer jeg”, ”Admiralens vise”, ”Mor er den bedste i verden” og ”’O sole mio”. Musik og tekst af bl.a. G. Verdi, E. Reesen, L. Denza og E. di Capua.

Hans Dueholm er freelance operasanger, konferencier, entertainer og fungerer desuden som landets mindste operachef for teater- og operaselskabet Figaros.

Hans Dueholm er i Sønderborg mest kendt fra forestillingerne Nybarberet i Sevilla, HMS Pinafore –det hele sejler, Mestersangerne paa Møllegaarden, Piraterne fra Penzance og Svend, Knud og Valdemar, som Figaros har haft stor succes med.

Hans Dueholm har også medvirket som skuespiller i: Klovn, spillefilmen Rene Hjerter, Bille August’ nye film Lykke Per og i flere reklamer bl.a. som dommer i flødebollereklamer.

Allan Dahl Hansen er uddannet pianist og arrangør fra Det Jyske Musikkonservatorium. Han har været kapelmester, arrangør og pianist på Den Jyske Operas opsætning af Jul på Slottet, og på alle forestillinger hos operakompagniet Figaros de sidste 15 år.. Han er desuden korleder og akkompagnatør for kor og solister i mange forskellige musikalske sammenhænge.

I den kommende sæson besøger Figaros med bl.a. Hans Dueholm og Allan Dahl Hansen  Sønderborg med  Elverhøj – men tonen er lav. Det er en af sæsonens foreløbig bedst solgte forestillinger. Over 80 % af billetterne er solgt til forestillingen, som opføres i februar 2020.

Lyset over Skagen spiller en ekstra forestilling på Alsion.

Sønderborg Teaterforening har totalt udsolgt til forestillingen Lyset over Skagen som opføres i Koncertsalen på Alsion tirsdag 24. september 2019 kl. 19.30. Der er solgt 750 billetter og etableret en venteliste for potentielle billetkøbere.

Til dem er der godt nyt. Det er et lykketræf, at både turneplanen og Koncertsalen ikke har noget i kalenderen mandag 23. september 2019. Teaterforeningen har aftalt med producenten Danske Musicals, at der etableres en ekstra forestilling.

Handlingen foregår på ”Toppen af Danmark” ved det forrige århundredeskifte. I medvind og strid blæst skildres fisker- og kunstnerlivet. Især ægteparret Marie og P.S.Krøyer giver forestillingen et dramatisk drive. Blandt de atten medvirkende skuespillere og de otte musikere finder man bl.a. Silke Biranell, Jesper Lundgaard, Anders Birchow og Joachim Knop.

Sønderborg Teaterforening har for en del år siden vist forestillingen. Også den gang var det på tale at etablere en ekstra forestilling. Her kunne man ikke få tingene til at passe sammen.

Bestil billetter her

Sæsonprogram 2019-2020

Klik på billedet for at se brochuren online

Brochuren udsendes efter påske til alle medlemmer som har købt billet til en forestilling de seneste 3 sæsoner.

Kontaktinformation til Billetten:

Klik på billetten

Billetten

gave

En go’ gaveidé
GAVEKORT ELLER BILLETTER SOM GAVE
Overrask din ægtefælle, dine børn, din familie, festens midtpunkt, din kollega eller dine medarbejdere med et gavekort eller billetter til en god teateroplevelse. Gavekort bestilles ved at kontakte BILLETTEN A/S eller klik på pakken.